La història d'una empresa familiar sempre va lligada a una família, és el cas de Moventia. L'esperit emprenedor és un valor intrínsec en les empreses familiars d'èxit. Sempre hi ha un emprenedor que aconsegueix convertir la seva idea inicial, ple d'incerteses, en un projecte il·lusionant i una realitat, amb possibilitats de continuar generacionalment al llarg d'anys.

Aquest ha estat el cas de Moventia. Miquel Martí Adell va ser l'emprenedor, que va fer realitat la seva idea inicial i va convertir el seu somni en una empresa. Més endavant, i amb el pas dels anys, va saber traslladar els seus valors -el rigor, el treball, el compromís, el coratge, la perseverança, la bonhomia- a la següent generació. Aquest ha estat l'ADN i els valors permanents del grup generació rere generació i una de les claus del seu èxit empresarial.

I és que el que va néixer en 1923 de la mà de Miquel Martí Adell amb un sol autobús urbà a Sabadell, avui és, tres generacions posteriors, una gran empresa consolidada formada per una família de més de 2600 col·laboradors.

 

 

Durant 2014 s'ha celebrat 90 anys d'història. Una història que es pot resumir en 5 etapes:

 

La primera: 1923-1939: Miquel Martí Adell, funda el grup:

En aquesta primera etapa l'empresa comença a créixer gràcies a la pròpia evolució de la ciutat de Sabadell i dels seus voltants. A més, amb el primer assentament a la ciutat de Barcelona, l'empresa va aconseguir tenir 15 autobusos i uns 50 treballadors en solament 13 anys d'existència. Aquesta evolució positiva es va veure truncada per la Guerra Civil amb la confiscació i col·lectivització de l'empresa en ser un servei públic.

La segona: 1939-1950: La reconstrucció i el renaixement de l'empresa:

Una vegada acabada la guerra, aquesta etapa suposa, bàsicament, el renaixement de l'empresa recuperant part del material confiscat; sense oblidar les dificultats que l'economia autàrquica d'Espanya comportava a causa de l'escassetat de combustible i inexistència del mercat d'autobusos.

La tercera: 1951-1979 L'expansió del grup:

Amb la segona generació al capdavant de la companyia, s'inicia la primera expansió del grup: les ciutats creixen, es comença a viure el desenvolupament industrial i l'autobús es converteix en un bé de primera necessitat ja que resol la mobilitat generada per l'evolució econòmica de les ciutats i el seu entorn metropolità. A més, el grup creix fora de Catalunya i presta el servei urbà de les ciutats de Còrdova i Zaragoza entre uns altres.

Al mateix temps, en aquesta etapa s'inicia la diversificació de l'empresa en el sector de la distribució d'automòbils, començant amb una petita concessió Renault a Sabadell.

La quarta: 1980-1990 Nova parada i forta recuperació:

Després de perdre Autotransportes Martí, l'empresa mare de transports a Sabadell, i els urbans de Còrdova per la municipalización dels serveis públics degut a les primeres eleccions després del franquisme, l'empresa reneix de les mans de la tercera generació. En 1985 es van fusionar Autotransportes Martín SA i Renom Buss, que va permetre oferir una nova dimensió a les dues empreses en el sector del transport de viatgers per carretera i, al mateix temps, poder estar presents de manera importartant en aquest sector a Catalunya. Comercialment es va dir Sarbús.

La cinquena: 1991-2014 La gran expansió del grup

En aquesta etapa es duu a terme la major expansió del projecte empresarial. Com a fets més destacables en la branca de transports, es constitueix Transportis Ciutat Comtal (TCC), es compren Empresa Casas i Sarfa. A més se'ls adjudica com a operador del Tramvia de Barcelona i per l'explotació del servei de Bus Turístic de Barcelona.

Tota la informació a la teva mà